Vores TV program

Mental travlhed

Som jeg har fortalt, er jeg startet er online sundheds forløb hos Lotte Arndal, jeg skal dagligt gøre fire ting

  • Gå mellem 10.000 og 15.0000 skridt
  • Spise tre måltider om dagen, hvor halvdelen er grønt, 1/4 protein og 1/4 kulhydrat.
  • Drikke 2 liter vand i løbet af dagen- gerne før aftensmaden
  • Træne tre gange om ugen

Det lyder jo meget basis ik, men det er det virkelig ikke. Meget af min mad har jeg indtaget på farten, eller mens jeg lavede madpakker eller andet “moragtigt” jeg kalder det en stewardesse skade, for der lærte jeg, at spise når der var tid, og ofte stående. Så nu kræver Lotte, at jeg sætter mig ned, tygger min mad ordentligt, og nyder mine tre måltider. Det med at gå 10.000 skridt, det har vi jo hørt i flere år, at det er det vi skal, men har du set på din telefon, hvor meget du får gået? Jeg fik et chok, da jeg gik ind under sundhed- jeg kom nærmest aldrig over 4000 skridt!!! Jeg syntes ellers aldrig jeg sad stille, men det er det Lotte kalder mental travlhed” og ikke “fysisk travlhed”. Det er ikke mine muskler og hjerte, der har været i gang, men min hjerne. Og min energiomsætning er derfor meget lav, og derfor at jeg har svært ved at tabe mig på en helt almindelig fornuftig kost. Jeg har altid været meget ekstrem med mine vægttab. Og tillader jeg mig selv, at tage kage, vin eller andet ved siden af i ny og næ, så blokerere det hele for vægttabet, ganske enkelt fordi der ikke er nok bevægelse, vildt ik? Det er virkelig nyt for mig, og jeg syntes det er vandvittigt hårdt at gå over 10.000 skridt DAGLIGT- altså hver eneste dag hele året. Lotte fortalte at mange har det sådan, og hun har en direktør i online forløb i øjeblikket, som sagde det helt samme, og det er jo forståeligt med lange arbejdsdage og siddende møder- han går nu til og fra job, og får lidt tid til sig selv og frisk luft. Vi har alle undskyldninger nok. Det gælder bare om at tænke nyt. Så i dag da jeg havde barn hjemme i regnvejr, måtte jeg være kreativt, og vi endte i et indendørslegeland. Nu har jeg næsten nået mine skridt, og vil spise en velfortjent frokost som så sådan ud.

Rester fra vores aftensmad kyllinge tærte (dog uden bunden, ville hellere have groft knækbrød). Det med at drikke to liter vand om dagen, det er også en kæmpe opgave for mig. Jeg sætter nu fire halve flasker vand frem på køkkenbordet, og så drikker jeg så tit jeg kommer forbi. Lotte siger det væsentligste er at jeg ikke behøver at, tænke i restriktioner i forhold til kosten, hvis jeg bare bevæger mig nok. Det medfører, at det “at spise” ikke kommer til at fylde rigtig meget på en dårlig måde. Hun siger også at det ikke er en kur og det bare er en ny måde at tænke på. Jeg syntes virkelig det er et spændende forløb, føler jeg ændre hele min tankegang, og jeg er virkelig spændt på hvordan jeg har ændret mig om 12 uger❤️

2 kommentarer

  • Lone

    Hvad er det for noget lækkert knækbrød? Og har du en opskrift på tærten samt dressing ser godt ud!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Frk. Vilstrup

      Taaaak:) Knækbrødet er bare fra LiDL, og tærten er bare alt godt fra køleskabet:)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vores TV program